Gala finałowa 13 czerwca 2024 r.
Dzięki udziałowi w tegorocznej edycji projektu Przedsiębiorcza Młodzież blisko 300 uczniów i uczennic z dziesięciu lubelskich szkół ponadpodstawowych w Lublinie, poszerzyło swoją wiedzę z zakresu przedsiębiorczości oraz współpracowało z Partnerami Projektu, czyli przedstawicielami przedsiębiorstw i instytucji z obszaru Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego. Młodzi mieszkańcy wzięli udział w szeregu aktywności, w tym w warsztatach wspierających postawy przedsiębiorcze oraz kreatywność. W programie projektu nie zabrakło tradycyjnych wizyt studyjnych w siedzibach Partnerów oraz Konkursu na najlepszy projekt doradczy z zakresu promocji firmy lub jej produktu w social media. Nowością w III edycji projektu był też warsztat z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu, a także możliwość skorzystania z wytworów AI podczas realizacji projektów doradczych dla Partnerów Projektu.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, projekt został zrealizowany we współpracy Urzędu Miasta Lublin oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Dzięki udziałowi w projekcie, młodzież poznała typ swojej osobowości przy użyciu metody MBTI, uczestniczyła w warsztatach medialnych, w warsztatach telewizyjno-medialnych zrealizowanych przez ACKiM UMCS Chatka Żaka, warsztatach z zakresu autoprezentacji prowadzonych na Wydziale Ekonomicznym WE, a także w kreatywny sposób zwiedziła campus UMCS, zapoznając się z elementami kultury studenckiej. Na drodze realizacji aktywności projektowych młodzież wspierali starsi koledzy i koleżanki – 40 studentów z Wydziału Ekonomicznego oraz Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie. Przedsiębiorcza Młodzież miała również możliwość opracowywania swoich pomysłów z zakresu promocji w social media na zlecenie przedsiębiorców, we współpracy z Partnerami Kreatywnymi. Te najlepsze zostały nagrodzone w Konkursie na najlepszy projekt doradczy. Dodatkową aktywnością, dla szkół biorących udział w projekcie Przedsiębiorcza Młodzież była możliwość wzięcia udziału w Konkursie na szkolną Przestrzeń Kreatywną, realizowaną wspólnie z Fundacja Kultury Audiowizualnej „Beetle”. Prace dotyczące realizacji wizualizacji przestrzeni szkolnej, opracowanej przez uczniów i uczennice we współpracy z kadrą dydaktyczna, będą realizowane po wakacjach.
Ukoronowaniem blisko półrocznej pracy była uroczysta gala, podczas której zostały ogłoszone wyniki Konkursu na najlepszy projekt doradczy z zakresu promocji w social media firmy lub jej produktu oraz Konkursu na Szkolną Przestrzeń Kreatywną. Kapituła Konkursu nagrodziła projekty zrealizowane przez szkoły:
I miejsce: V Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie – projekt na zlecenie firmy NOYEN (wsparcie twórcy kreatywnego zapewniła Manuela Sitarz ze Start Up Social Media)
II miejsce: Zespół Szkół Odzieżowo-Włókienniczych w Lublinie – projekt na zlecenie firmy
Modern Expo (wsparcie twórcy kreatywnego zapewnił OTHIX Studio)
III miejsce: XXX LO im. ks. Jana Twardowskiego w Lublinie – projekt na zlecenie firmy Aliplast (wsparcie kreatywne zapewniła firma AT ONCE).
Laureatem Konkursu na szkolną Przestrzeń Kreatywną został Zespół Szkół nr 5, im. Jana Pawła II
w Lublinie.
W projekcie brali udział uczniowie i uczennice z następujących szkół ponadpodstawowych: VI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja, V Liceum Ogólnokształcące, Międzynarodowe Liceum Ogólnokształcące Paderewski, XXX Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego, Zespół Szkół Elektronicznych, Technikum Elektroniczne im. Obrońców Lublina 1939r., Akademickie Liceum Mistrzostwa Sportowego/Liceum Ogólnokształcące Lubelskiej Akademii WSEI, Zespół Szkół Odzieżowo-Włókienniczych, Śródziemnomorskie Liceum im. Dominika Guzmana, Zespół Szkół nr.5 im Jana Pawła II, XXIII Liceum Ogólnokształcące im. Nauczycieli Tajnego Nauczania
Partnerzy – przedsiębiorstwa: MEDISEPT SP z o.o., NOYEN SP z o.o., Konsulat Austrii w Lublinie, ALIPLAST SP. Z O.O., Orange Polska S.A., Port Lotniczy Lublin, Modern Expo SA, Grupa Lublin Marcin Polański, Skende Shopping, Raben Logistics Polska Sp. z o.o.
Partnerzy – sektor kreatywny:
emedia sp. z o. o., Arkadiusz Mikrut, Anna Nizioł Competiva, Maik Agencja Reklamowa Sp. z o.o. Sp. J., StartUp Social Media-Paulina Siewierska-Kowalczyk, TEXTURE sp. z o. o., AT ONCE sp. z o. o., Othix.studio GRZEGORZ SZPINDA, FLOW PR Kamila Belczyk-Panków, Everest Marketing Karolina Ślebocka
Partnerzy wspierający (sponsorzy w Konkursie na najlepszy projekt doradczy): Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji „Bystrzyca” w Lublinie sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie – Aqua Lublin, Fundacja VCC, Lokalna Organizacja Turystyczna Metropolia Lublin (LOT Metropolia Lublin), Tutlo, Co Ludzie Powiedzą, LaserCity, Centrum Kultury Fizycznej UMCS, Felicity Lublin.
Aktywności projektowe 2024
WARSZTATY KONCEPCYJNE Z PARTNERAMI KREATYWNYMI
Działania młodzieży w zakresie realizacji projektów doradczych w obszarze promocji firmy lub produktu Partnerów Projektu, zostały wsparte przez Partnerów z sektora kreatywnego, a dokładnie z branży marketingowej, PR oraz grafiki. Podczas warsztatów, młodzież miała okazję poznać pasję Partnera Kreatywnego, a także skorzystać z jego doświadczenia w branży i skonfrontować swoje pomysły na realizację projektu doradczego dla przedsiębiorców lub instytucji.
WIZYTY STUDYJNE W SIEDZIBACH PARTNERÓW PROJEKTU
Kluczowym etapem realizacji projektu były wizyty studyjne młodzieży w siedzibach lubelskich przedsiębiorców i instytucji, zrealizowane na przełomie kwietnia i maja br. Spotkania miały na celu poznanie przez uczniów przedmiotu działalności i specyfiki pracy Partnera, a także dokonanie wywiadu marketingowego w celu zrealizowania dla Partnera projektu doradczego z zakresu promocji w social mediach firmy lub jej produktu.
WARSZTATY z zakresu autoprezentacji
Poznanie technik autoprezentacji przez uczestników i uczestniczki projektu miało na celu wzmocnienie umiejętności pokazywania swoich mocnych stron oraz opanowania sztuki wystąpień publicznych przydatnej na przyszłej ścieżce edukacyjnej i zawodowej.
Udział w projekcie umożliwił młodzieży wykorzystanie w praktyce zdobytych umiejętności dzięki prezentacji projektów doradczych przed przedstawicielami przedsiębiorstw i instytucji oraz Laureatom Konkursu na najlepszy projekt doradczy podczas Gali finałowej.
WARSZTATY medialno-telewizyjne
Młodzież uczestniczyła w warsztatach telewizyjno-medialnych, zrealizowanych przez ACKiM UMCS Chatka Żaka. Ta aktywność projektowa wsparła kompetencje uczestników i uczestniczek w zakresie storytellingu oraz realizacji krótkich filmów pod wybrane social media. Umiejętności nabyte podczas warsztatu młodzież mogla wykorzystać podczas realizacji projektów doradczych dla Partnerów Projektu.
WARSZTAT z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu
Dzięki uczestnictwu w warsztacie młodzi ludzie zdobyli kompetencje przydatne podczas realizacji projektów doradczych dla firm i instytucji – Partnerów Projektu.
WARSZTAT MBTI połączony z wizytą studyjną na UMCS
Dzięki udziałowi w projekcie, młodzież poznała typ swojej osobowości przy użyciu metody MBTI. Warsztaty zostały prowadzone przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS. Młodzież odwiedza także kluczowe miejsca na kampusie UMCS poznając przy tym elementy kultury studenckiej oraz przedstawicieli władz Uczelni.
PARTNERZY PROJEKTU 2024
Partnerzy III edycji projektu:
Partnerzy – przedsiębiorstwa: MEDISEPT SP z o.o., NOYEN SP z o.o., Konsulat Austrii w Lublinie, ALIPLAST SP. Z O.O., Orange Polska S.A., Port Lotniczy Lublin, Modern Expo SA, Grupa Lublin Marcin Polański, Skende Shopping, Raben Logistics Polska Sp. z o.o.
Partnerzy – sektor kreatywny: emedia sp. z o. o., Arkadiusz Mikrut, Anna Nizioł Competiva, Maik Agencja Reklamowa Sp. z o.o. Sp. J., StartUp Social Media-Paulina Siewierska-Kowalczyk, TEXTURE sp. z o. o., AT ONCE sp. z o. o., Othix.studio GRZEGORZ SZPINDA, FLOW PR Kamila Belczyk-Panków, Everest Marketing Karolina Ślebocka
Partnerzy wspierający: (sponsorzy w konkursie na najlepszy projekt doradczy):
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji „Bystrzyca” w Lublinie sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie – Aqua Lublin,
Fundacja VCC,
Lokalna Organizacja Turystyczna Metropolia Lublin (LOT Metropolia Lublin),
Tutlo,
Co Ludzie Powiedzą,
LaserCity,
Centrum Kultury Fizycznej UMCS,
Felicity Lublin.
szkolna Przestrzeń Kreatywna – konkurs dla szkół biorących udział w projekcie Przedsiębiorcza Młodzież
Urząd Miasta Lublin wspólnie z Fundacją Kultury Audiowizualnej „Beetle” tworzą markę szkolnych „Przestrzeni Kreatywnych”, będących częścią projektów Przedsiębiorcza Młodzież oraz Przedsiębiorcze Dzieciaki (realizowanych przez UM Lublin i UMCS w Lublinie), a także inicjatywy „Otwarta Szkoła” (realizowanej przez Fundację „Beetle”).
Celem łączącym przedsięwzięcia jest wspieranie naturalnej kreatywności młodych ludzi (stanowiącej element postaw przedsiębiorczych) oraz ukierunkowanie jej na inicjowanie i kształtowanie zmian w lokalnym, bliskim dzieciom środowisku. Pomimo, iż dzieci i młodzież uczestniczą w wielu aktywnościach, dotyczących nabywania wiedzy oraz umiejętności, to wciąż brakuje w szkołach działań wspierających kreatywność. Odpowiedzią na zapotrzebowanie w tym względzie jest właśnie szkolna Przestrzeń Kreatywna. Proponowane działanie jest okazją dla szkół, by dać młodym ludziom szansę na wykreowanie miejsca, w którym będą mogli uczyć się, spotykać z rówieśnikami i rozwijać swoje pasje. Ideą szkolnych „Przestrzeni Kreatywnych” jest umożliwienie placówkom oświatowym, do których uczęszczają uczestnicy i uczestniczki wspomnianych projektów, udział w Konkursie na stworzenie najbardziej innowacyjnej i oryginalnej koncepcji przemian przestrzenno-funkcjonalnych w placówce np. na korytarzu lub w sali lekcyjnej, w oparciu o projekty i aranżacje zaproponowane przez uczniów we współpracy z nauczycielami, dyrekcją, pracownikami placówki, rodzicami oraz partnerami inicjatywy. Nagrodą w Konkursie jest realizacja jednej przemiany przestrzeni szkolnej dla szkoły zaangażowanej w projekt Przedsiębiorcza Młodzież oraz jednej przemiany dla placówki oświatowej biorącej udział w projekcie Przedsiębiorcze Dzieciaki.
ETAPY Konkursu na Szkolną Przestrzeń Kreatywną dla uczestników projektu Przedsiębiorcza Młodzież i Przedsiębiorcze Dzieciaki, realizowanego przez Fundację Beetle w ramach inicjatywy „Otwarta Szkoła”.
1. Placówki zgłaszają koncepcję przemian do dnia 04.06.2024 r. do g. 18:00.
2. Obrady jury i głosowanie na Laureata 10.06.2024 r.
3. Ogłoszenie wyników podczas Finałowej Gali projektu Przedsiębiorcza Młodzież 13.06.2024 r.
4. Realizacja projektu Otwartej Szkoły w placówce Laureata do dnia 20.12.2024 r.
Link do Regulaminu oraz wytyczne: kliknij tutaj (należy zalogować się przez konto Google).
III edycja Projektu Przedsiębiorcza Młodzież
Regulamin Projektu Przedsiębiorcza Młodzież 2024
Projekt adresowany jest do uczniów i uczennic ze szkół ponadpodstawowych zlokalizowanych na terenie Miasta Lublin. Przystąpić może do niego chętna i zmotywowana do udziału w aktywnościach projektowych grupa uczniów i uczennic z danej szkoły (15-35-osobowa), reprezentowana w trakcie trwania projektu przez nauczyciela – Opiekuna Grupy. Wzorem ubiegłorocznej edycji młodzież weźmie udział m.in. w specjalistycznych warsztatach realizowanych przez pracowników dydaktycznych UMCS, wizytach studyjnych w siedzibach lubelskich przedsiębiorców, a także w Konkursie z nagrodami na najlepszy projekt doradczy, zrealizowany dla firmy partnerskiej. Dla chętnych przewidziana jest również możliwość wzięcia udziału w Konkursie na szkolną Przestrzeń Kreatywną. Nowością w bieżącej edycji Projektu będzie warsztat dla młodzieży z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu, a także możliwość skorzystania z wytworów AI przy realizacji projektów doradczych dla firm i instytucji.
WYNIKI REKRUTACJI DLA UCZESTNIKÓW I UCZESTNICZEK (GRUP SZKOLNYCH) – 19.02.2024 r.
Do III edycji projektu Przedsiębiorcza Młodzież zakwalifikowały się grupy szkolne, składające się z uczniów i uczennic uczęszczających do poniższych szkół ponadpodstawowych:
L.p. | NAZWA SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ |
1. | Zespół Szkół Odzieżowo-Włókienniczych |
2. | Międzynarodowe Liceum Ogólnokształcące Paderewski |
3. | Śródziemnomorskie Liceum im. Dominika Guzmana |
4. | Akademickie Liceum Mistrzostwa Sportowego/Liceum Ogólnokształcące Lubelskiej Akademii WSEI |
5. | Zespół Szkół nr 5 im Jana Pawła II |
6. | VI Liceum Ogólnokształcące |
7. | V Liceum Ogólnokształcące |
8. | XXIII Liceum Ogólnokształcące im. Nauczycieli Tajnego Nauczania |
9. | Zespół Szkół Elektronicznych, Technikum Elektroniczne im. Obrońców Lublina 1939r. |
10. | XXX Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego |
Rekrutacja dla uczestników i uczestniczek – Grup Szkolnych – trwa w terminie 14-16.02.2024 r.
Zgodnie z zapisami Regulaminu Projektu, Grupa Szkolna to chętna, zmotywowana do udziału w Projekcie grupa uczniów i uczennic z danej szkoły ponadpodstawowej z terenu miasta Lublin (może to być klasa lub zespół międzyklasowy, liczący 15-35 osób).
Zgłoszenie do udziału w projekcie może złożyć Opiekun grupy – nauczyciel danej szkoły, upoważniony do reprezentacji Kandydatów przez Dyrektora placówki, w której jest zatrudniony. W celu dokonania zgłoszenia Grupy Szkolnej do udziału w projekcie należy:
- pobrać ze strony Projektu Deklarację udziału dla Grup Szkolnych, wydrukować, wypełnić i podpisać,
- skan formularza przesłać w terminie od 14.02.2024 r. do 16.02.2024 r. na adres: p.mlodziez@umcs.pl, żądając potwierdzenia przeczytania (w przypadku nieuzyskania potwierdzenia przeczytania w terminie do następnego dnia roboczego od dnia wysłania formularza, należy skontaktować się z Organizatorami).
O zakwalifikowaniu do udziału w Projekcie decyduje kolejność zgłoszeń.
Z danej szkoły do udziału w Projekcie może zostać zgłoszona tylko jedna Grupa Szkolna.
O wynikach postępowania rekrutacyjnego Organizatorzy poinformują kandydatów w wiadomości przesłanej w terminie do dnia 19.02.2024 r. na adres poczty elektronicznej, z którego uprzednio otrzymano skan formularza rekrutacyjnego oraz na stronie Projektu.
Kontakt:
Dla placówek oświatowych:
Magdalena Bis
Koordynatorka Biura Rozwoju Kompetencji UMCS,
Pl. Marii Curie-Skłodowskiej 5/1305A, 20-031 Lublin,
tel.: 81 537 28 79
mail: p.mlodziez@umcs.pl
Nabór Partnerów – lubelskich przedsiębiorców i instytucji oraz twórców z sektora kreatywnego
1. PARTNERZY – Przedsiębiorstwa i instytucje:
Aby zgłosić chęć współpracy partnerskiej w ramach Projektu, należy wypełnić poniższą 1.1. Deklarację udziału dla przedsiębiorców i instytucji – Partnerów w terminie do 16.02.2024 r.
Partnerstwo w Projekcie polega na nieodpłatnym zorganizowaniu wizyty studyjnej w siedzibie przedsiębiorstwa dla uczestników i uczestniczek w terminie 1 kwietnia – 10 maja 2024 r. oraz zaproponowaniu dla młodzieży zadania do rozwiązania w formie opracowania projektu doradczego z zakresu promocji firmy Partnera (lub produktu) w social mediach. Partnerzy będą mogli skorzystać z projektów doradczych, opracowanych przez młodzież, w celach marketingowych (np. w social mediach/na stronie internetowej Partnera).
Organizatorzy przewidują nabór 10 przedsiębiorców/instytucji do partnerstwa w projekcie. Kryteria wyboru określa Regulamin Projektu.
1.1. Deklaracja udziału dla przedsiębiorców i instytucji – Partnerów
Zgłaszam chęć udziału w roli Partnera projektu „Przedsiębiorcza Młodzież”
Projekt „Przedsiębiorcza Młodzież” jest realizowany w ramach współpracy Urzędu Miasta Lublin oraz UMCS w Lublinie (Wydziału Ekonomicznego UMCS oraz Biura Rozwoju Kompetencji UMCS).
2. PARTNERZY KREATYWNI – Twórcy z sektora kreatywnego:
Aby zgłosić chęć współpracy partnerskiej w ramach Projektu, należy wypełnić poniższą 2.1. Deklaracja uczestnictwa dla twórców kreatywnych – Partnerzy Kreatywni w terminie do 16.02.2024 r.
Partnerem Kreatywnym może zostać twórca prowadzący działalność marketingową, PR-ową, influencerską, studio graficzne lub studio animacji itp. Partnerstwo w projekcie polega na zorganizowaniu warsztatów dla młodzieży w terminie 1 kwietnia – 10 maja 2024 r. Warsztaty powinny składać się z dwóch części:
- przedstawienie specyfiki reprezentowanej przez Partnera Kreatywnego branży (w tym zainspirowanie młodych, pokazanie na własnym przykładzie, że można pracować realizując swoją pasję w pracy zawodowej);
- omówienie założeń standardu projektu doradczego (stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu Projektu), wysłuchanie pomysłów młodzieży na realizację projektu doradczego, doradzenie w kwestii opracowania projektu doradczego dla firmy/instytucji partnerskiej);
Zadaniem Partnera Kreatywnego będzie też udzielenie nieodpłatnego wsparcia merytorycznego młodzieży przy realizacji projektu doradczego z zakresu promocji firmy Partnera Projektu (lub jego produktu) w social mediach – w formie konsultacji dla młodzieży online lub bezpośrednio.
Organizatorzy przewidują nabór do 10 Partnerów Kreatywnych. Kryterium wyboru – kolejność zgłoszeń.
2.1. Deklaracja uczestnictwa dla twórców kreatywnych – Partnerzy Kreatywni
Projekt „Przedsiębiorcza Młodzież” jest realizowany w ramach współpracy Urzędu Miasta Lublin oraz UMCS w Lublinie (Wydziału Ekonomicznego UMCS oraz Biura Rozwoju Kompetencji UMCS).
Zgłaszam chęć udziału w roli Partnera Kreatywnego projektu „Przedsiębiorcza Młodzież”
Kontakt:
Dla przedsiębiorców, instytucji i przedstawicieli przemysłów kreatywnych:
Monika Król
Wydział Kultury
Urząd Miasta Lublin
tel.: +48 81 466 25 04
mail: mkrol@lublin.eu
Monika Zub-Nowosad
Wydział Kultury
Urząd Miasta Lublin
tel.: +48 81 466 25 10
mail: mzub@lublin.eu
DO POBRANIA: